Penulis

My photo

...setiap seorang dari kita mempunyai cerita seram yg berbeza-beza, bukan untuk taksub, tapi hanya ingin berkongsi cerita…

...cerita-cerita seram yg di paparkan di Blog ini berdasarkan pengalaman sebenar penulis sendiri dan kenalan...terima kasih kepada yang sudi singgah dan membaca kisah2 ini, MUNGKIN akan ada sesetgh cerita, nama dan lokasi terpaksa digantikan dgn nama lain untuk tidak ada cerita2 pelik di kemudian hari…

Kepada yang mempunyai cerita2 seram untuk dikongsi bersama, dan tak kisah untuk dipaparkan di blog aku ada cerita ini, bolehlah email kpd penulis di akuadacerita@gmail.com

Rasa nak layan seram..sila singgah lagi…:)

Thursday, September 27, 2012

...berlari...


ada satu kisah yang aku nak kongsikan kali ini, masa ni berada di kampung, bilik aku betul2 dekat dengan pokok jambu, seperti yang kita tahu, dahan pokok jambu memang liat dan nak patah kan pun bukan senang.


masa tu jam menunjukan 10.30mlm..aku masih ingat lagi, kat luar hujan rintik2 mula turun, disusuli dengan dahan pokok jambu tu bergesel dengan daunnya kemungkinan angin...aku mula2 tak rasa apa-apa...

tetapi mula rs lain macam bila aku dapat dengar dengan jelas seolah2 ada sesuatu yang memanjat...aku amati betul2..angin atau bukan...sebab bunyi2 dahan tu seolah2 ada sesuatu yang berat mgkin berat dari manusia..

selepas tu bunyi benda jatuh dr pokok jambu tu..kuat sgt bunyinya memang berbunyi sesuatu yg sgt besar dan berat...aku selubung...takutnya satu macam...selepas itu aku terdengar bunyi berlari pula, seolah2 orang berlari  tak pakai kasut tapi bunyi kuat betul di tanah..dup..dup..dup..berlari kesana kemari..nak kata anjing bukan..tapi takkanlah kuda..logik lah sikit..

tepi rumah ada simen lebih dan ada longkang..aku terdengar benda tu berlari di lantai pula...aku tak dengar kasut tapi aku dengar bunyi seperti kuku...berlari2...aku tak pasti benda apa tapi selepas puas benda tu berlari sekeliling..terus aku terdengar bunyi angin seolah2 bunyi puting beliung kecil,aku diam sahaja sampai tertidur...

No comments:

Post a Comment