Thursday, September 27, 2012

...berlari...


ada satu kisah yang aku nak kongsikan kali ini, masa ni berada di kampung, bilik aku betul2 dekat dengan pokok jambu, seperti yang kita tahu, dahan pokok jambu memang liat dan nak patah kan pun bukan senang.


masa tu jam menunjukan 10.30mlm..aku masih ingat lagi, kat luar hujan rintik2 mula turun, disusuli dengan dahan pokok jambu tu bergesel dengan daunnya kemungkinan angin...aku mula2 tak rasa apa-apa...

tetapi mula rs lain macam bila aku dapat dengar dengan jelas seolah2 ada sesuatu yang memanjat...aku amati betul2..angin atau bukan...sebab bunyi2 dahan tu seolah2 ada sesuatu yang berat mgkin berat dari manusia..

selepas tu bunyi benda jatuh dr pokok jambu tu..kuat sgt bunyinya memang berbunyi sesuatu yg sgt besar dan berat...aku selubung...takutnya satu macam...selepas itu aku terdengar bunyi berlari pula, seolah2 orang berlari  tak pakai kasut tapi bunyi kuat betul di tanah..dup..dup..dup..berlari kesana kemari..nak kata anjing bukan..tapi takkanlah kuda..logik lah sikit..

tepi rumah ada simen lebih dan ada longkang..aku terdengar benda tu berlari di lantai pula...aku tak dengar kasut tapi aku dengar bunyi seperti kuku...berlari2...aku tak pasti benda apa tapi selepas puas benda tu berlari sekeliling..terus aku terdengar bunyi angin seolah2 bunyi puting beliung kecil,aku diam sahaja sampai tertidur...

No comments:

Post a Comment