Penulis

My photo

...setiap seorang dari kita mempunyai cerita seram yg berbeza-beza, bukan untuk taksub, tapi hanya ingin berkongsi cerita…

...cerita-cerita seram yg di paparkan di Blog ini berdasarkan pengalaman sebenar penulis sendiri dan kenalan...terima kasih kepada yang sudi singgah dan membaca kisah2 ini, MUNGKIN akan ada sesetgh cerita, nama dan lokasi terpaksa digantikan dgn nama lain untuk tidak ada cerita2 pelik di kemudian hari…

Kepada yang mempunyai cerita2 seram untuk dikongsi bersama, dan tak kisah untuk dipaparkan di blog aku ada cerita ini, bolehlah email kpd penulis di akuadacerita@gmail.com

Rasa nak layan seram..sila singgah lagi…:)

Monday, September 10, 2012

...pocong...


Aku tak buka mulut pun bercerita pasal wajah siapa yang aku lihat di cermin tingkap bilik Yan tempoh hari. Takut-takut mereka rasa tak selesa, jadi jalani kehidupan seperti biasa...ingatkan setakat itu sahaja, kali ni terkena pula dekat seorg staf baru masuk, abang zam. Dia ni waktu tu dh berumur 29 thn. Senior sgt dh bg kami yg baru nak cecah umur 20an ni. Dia agak pendiam, suka tersenyum dan bukan jenis terkinja-kinja. Dia memakai cermin mata, agak tebal jugak lah, kebetulan sebelum ni ktorg pernah pergi sama-sama bercuti termasuk bos sekali ke Langkawi, jadi cermin mata abg zam terjatuh dlm laut ms naik bot kerana teruja sangat nak tengok ikan dalam air..hi.hi.hi...

Kebetulan malam tu malam minggu, kami ni suka buat makan-makan tapi selalunya beli lah, muda belia nak kata reti masak sangat tak adalah..jadi ajaklah semua datang termasuk bos dan famili dia selang beberapa rumah je dari hostel kitaorg.

Semua orang dah siap makan tapi masih lepak sembang-sembang ngn bos sekali, tetiba kami nampak abang zam berlari-lari dengan berpeluh-peluh terus terduduk kat tepi pintu. Muka pucat lesi, kami yang berada disitu pikirkan dia terlewat, sebab dia sahaja yang paling lambat sampai sedangkan dekat sahaja hostel lelaki dengan rumah kami.

Bila tanya dia diam sambil tercungap2...bagi minum air shj...makanan dia tak jamah...

Keesokan barulah kami dapat tahu cerita sebenar. Abg zam sebenarnya malam tadi lalu depan hostel lama kami (masih tiada penyewa lg), betul-betul dah nak sampai ke pagar kami berhampiran longkang tu abg zam perasan ada benda putih berdiri, dah lah cermin mata terjatuh dalam air jd dia hanya nampak samar-samar, dia ingatkan kain tapi bila makin hampir dia perasan benda berdiri tu seperti berbonjot diatas kepalanya. Dan kain betu-betul di muka terbuka sedikit tetapi dia tak nampak lebih jelas tang muka tu.

Sebab itu dia berlari ketakutan, katanya benda tu sgt2 tinggi. Berdiri tegak menghadap ke pokok besar depan hostel kami yang baru ni...

Ingat kan dah habis cerita-cerita mcm ni..tapi makin menjadi-jadi..

 

No comments:

Post a Comment