Penulis

My photo

...setiap seorang dari kita mempunyai cerita seram yg berbeza-beza, bukan untuk taksub, tapi hanya ingin berkongsi cerita…

...cerita-cerita seram yg di paparkan di Blog ini berdasarkan pengalaman sebenar penulis sendiri dan kenalan...terima kasih kepada yang sudi singgah dan membaca kisah2 ini, MUNGKIN akan ada sesetgh cerita, nama dan lokasi terpaksa digantikan dgn nama lain untuk tidak ada cerita2 pelik di kemudian hari…

Kepada yang mempunyai cerita2 seram untuk dikongsi bersama, dan tak kisah untuk dipaparkan di blog aku ada cerita ini, bolehlah email kpd penulis di akuadacerita@gmail.com

Rasa nak layan seram..sila singgah lagi…:)

Wednesday, August 29, 2012

...kain batik merah, baju t-shirt putih dan ikatan rambut...

cerita ini berlaku sekitar awal tahun 2000, hbs2 belajar  bermula lah hidup berdikari, spt biasa bila bekerja merantau jauh tu selalunya ada tmpat tgl yg disediakan...dan ditmpat tgl pekerja ni lah bermulanya kisah yg bg aku agak seram dan kerap berlaku dlm hidup aku...

rumah teres dua tingkat di sebuah taman perumahan di bandar P,dalam hostel tu ada 8 org, 3 bilik kat ats kat bwh ada 1 dekat ngn dapur, bilik bwh tu lah kak S(ketua hostel) tgl dan aku betul2 bilik dekat suis besar utama kat tgkat ats, mula2 aku tgl rumah tu xde lah rs seram ke hape...tetapi aku perasan kakak2 senior yg dh lama bekerja sibuk2 mencari rumah sewa dan ada tu pakat 2 3 org menyewa sama2. Sbg org baru tak delah aku nak bzbody, bt derk jelah tp kdg2 aku perasan yg mereka berbisik2 sesama sendiri..erm..aku jns tak amek 'port' sgt benda2 mcm tu..janji aku tak rugi apa-apa.

sudah hampir 2 mgu aku bekerja barulah seorg kakak (kak N) yg baru keluar dr hostel tu tnya aku tgl hostel mcmana? ok tak? tp bukan kak N seorg shj malah yg lain pun ada gak yg bertnya sbb bilik yg aku tgl tu sbnryer bilik dia sebelum dia dan 2 org pekerja keluar menyewa sama2 kat taman perumahan yg tak jauh dr situ.

bila kak N dh agak rapat ngn aku barulah dia buka cerita, kebetulan dia sj dtg lepak hostel tu dan kami berkumpul ramai2,'sebenarnya hr tu akak tnya bukan apa, tmpat yg korang2 tgl ni mmg agak 'keras' skit'(katanya hampir berbisik)...'eh kak N ni ske sgt bt cite nak takut2kan sy lah'..'akak bukan nak reka cerita..kalau xpercaya tnyalah kak S, diakan ketua hostel..lg lama tgl cni mmg dh mcm lali dh wlupun kdg2 dia yg menyorok dulu..'

sambung kak S pula, org baru yg masuk selalunya kitaorg xcerita awal2 sbb pnh dulu xsmpai sehari budak baru tu dh lari..tp diorg tgk aku mcm lama je nak keje sini jd diorg ramai2 pakat kena cerita jugak..erm patutlah diorg ske berbisik2 ms aku mula smpai cni..muka takut2..

kak S sambung cakap lagi..'dlm rumah ni ada peraturan..peraturan yg sgt-sgt penting ialah...DILARANG MEMAKAI KAIN BATIK MERAH, BER T-SHIRT PUTIH DAN KALAU RAMBUT PANJANG JGN TAK DIIKAT..sbb 'dia' tu akan muncul berpakaian mcm tu setiap kali nak mengusik penghuni dalam rumah ni...pernah terjadi satu malam kat rumah ni kdg2 tiba2 je blackout, kata org letrik suis besar tu kena ketuk2 skit kotaknya baru nak on balik...dan begitulah setiap kali berlaku blackout kak S atau kak N akan bt, suis utama tu betul2 kat tepi dinding kat pintu bilik kau...dlm hati rasa kak S ni mcm sesaja je nak menakutkan aku...tp aku selalu berpegang 1 prinsip, aku tak kacau dia, dan begitulah aku harap2 kan semula..

pernah satu malam tiba2 kak S yg berada di bilik bwh terkejut tiba2 blackout jd dgn selalu apa yg dia bt dia akan naik tgkat ats untuk g ketuk2 suis tu pelan2..tp belum sempat pun dia keluar bilik tiba2 elektrik dah ada balik..jd dia hanya jenguk kat pintu nak tgk2 ruang tamu, tp dia terdgr bunyi ketukan di tgkat ats, sedangkan lampu dh menyala...jd dia pikir mgkin kak N atau staff lain yg masih ketuk...jd kak S perlahan2 naik tangga ke tingkat ats nak lihat siapa yg buat...masa baru je separuh tangga kak S ternampak seorang wanita yg tgh mengetuk2 suis utama tu berkain batik merah dan berbaju putih tp membelakangkan dia...mula2 dia nak tegur tp bila dia amati betul2..susuk tubuh tu lansung tak serupa dgn mana-mana staf yg tgl dlm hostel tu...

apalagi kak S berlari turun gagahkan diri walaupun dh meremang bulu roma, dan melihatkan susuk tubuh wanita yg lansung dia tak kenali ditengah-tengah mlm lagilah bertambah2 seram, dahlah dia tido dlm bilik bwh tu sorang-sorang..trs berselubung smpai pagi...esoknyer dia xdtg kerja sebab demam...mgkin terkejut...dan dia dh tnya kwn2 yg lain mmg semua xkeluar bilik dan tak tahu pun blackout...kiranya hanya kak S seorg je yg bangun waktu itu...kata kak S rambut pun dia xikat, sejak hari itu dia berpakat ramai2 dlm rumah ni jgn ada yg berpakaian sama warna dgn wanita misteri tu...tapi bukan setakat itu shj..di lain ms kak F pun pnh terserempak wanita misteri tu tgh ketuk2 kotak suis utama di tgh2 malam waktu elektrik ada...baju, kain dan rambut yg xdiikat tp disisir kemas masih serupa mcm kak S cerita...jd dah sah lah bukan slh seorg warga hostel dlm rumah tu yg bt tetapi wanita misteri tu meniru dan mengikut cara diorg setiap kali blackout...dan gangguan2 itu selalunya akan terjadi setiap tahun dirumah tu dan akan kerap berlaku selama 3 bulan berturut-turut dan setiap kali terlihat, mesti wanita misteri itu akan memakai pakaian yg sama..smpai aku berhenti kerja pun masih tak paham knp setiap tahun ktorg mesti akan diganggu lebih2 dlm bulan 4 sampai bulan 6 dan bulan 9 sampai bulan 11....



 bersambung...




4 comments:

  1. bersambung2 la baru misteriiiiiii.... ;p

    ReplyDelete
  2. hehehe ti kalau cpt sgt hbsnyer...xseronokla org baca hehehe..:P..eh kalau ada idea bgtaulah...baru je mula nak menulis kisah misteri/seram hihi..:)

    ReplyDelete