Penulis

My photo

...setiap seorang dari kita mempunyai cerita seram yg berbeza-beza, bukan untuk taksub, tapi hanya ingin berkongsi cerita…

...cerita-cerita seram yg di paparkan di Blog ini berdasarkan pengalaman sebenar penulis sendiri dan kenalan...terima kasih kepada yang sudi singgah dan membaca kisah2 ini, MUNGKIN akan ada sesetgh cerita, nama dan lokasi terpaksa digantikan dgn nama lain untuk tidak ada cerita2 pelik di kemudian hari…

Kepada yang mempunyai cerita2 seram untuk dikongsi bersama, dan tak kisah untuk dipaparkan di blog aku ada cerita ini, bolehlah email kpd penulis di akuadacerita@gmail.com

Rasa nak layan seram..sila singgah lagi…:)

Tuesday, October 30, 2012

apa tu?


...awal pagi semasa di kampung memang lain suasananya di bandar2 besar ini, jam 6 pagi masih gelap seperti jam 4 pagi...tetapi berada di kampung sendiri semua itu tidak menjadi masalah kerana begitulah rutin anak desa untuk pergi menuntut ilmu...

seperti biasa aku akan keluar dari rumah berjalan kaki sejak jam 6 pagi...kerana waktu itu bas sekolah akan lalu di jalanraya besar hanya jam 6.30 pagi...kalau terlewat alamatnya kena naik bas biasa...tetapi kena tgu 1 jam lagi.

selalunya aku berjalan masih terasa kabus pagi, sejuk sampai ke tulang...sekarang mahu jumpa kabus pagi terkena pipi pun susah..:) lebih2 lagi ada lampu jalan, boleh nampak cahaya samar2 dgn kabus yg masih tebal.

kebetulan laluan aku memang akan melalui satu rumah usang...yg penuh dgn semak samun di kiri jalan tapi sejak kecil lg aku sudah melaluinya...bunyi2an sudah lali tetapi sejak2 keluarga tuan tanah tersebut pulang meratakan tanah jadi aku tidak rasa risau lagi, ya lah dalam gelap2 mcm tu macam2 ada...kemungkinan binatang..atau apa2 yg kita tidak tahu..

tuan tanah memasang lampu jalan betul2 di tepi tanah yg diratakan...jadi laluan itu sudah terang...sangat2 terang...tetapi pagi itu aku keluar agak awal sebelum jam menunjukan 6 pg...kerana telah berjanji dgn rakan sekampung untuk pergi bersama2..

sedang aku leka berjalan aku terlihat ditengah2 kawasan tanah rata yang terang itu seperti susuk tubuh sedang menyankung...sangkaku mungkin tunggul..tetapi ini kan kampung sendiri, tak kanlah tidak perasan apa2 di siang hari...tapi aku jalan juga di laluan biasa...makin lama aku perasan susuk itu seperti seorang lelaki yg sedang menyangkung, mungkin budak2 kampung yang belum balik kerumah lagi...fikirku..tetapi apa yg aku rasakan sbnryer bukan..

semakin hampir aku perasan seperti susuk tubuh itu menoleh ke arahku..tetapi aku tidak dapat melihat apa2..yang aku nampak hanya gelap hitam...dia menyangkung betul-betul berdekatan dengan lampu jalan di tepi tanah rata itu...

aku buat-buat tidak nampak...mula-mula tidak rasa apa2...tetapi bila makin hampir aku perasan susuk tubuh tadi berdiri dan berjalan ke arah lorong sana...yang menghairankan aku...susuk tubuh itu berkaki panjang dan setinggi tiang lampu!...

aku mula membaca ayat Kursi..jalan memang tidak toleh lagi...nasib baiklah rumah rakan didepan sahaja tapi rasa langkah itu sangat berat...bulu roma tiba2 naik sampai ke kepala...seramnya waktu itu tidak dapat aku gambarkan cuma aku susah nak melangkah...

memang aku tidak silap memandang susuk tubuh itu...kerana ia berada betul2 dgn lampu jalan..dia berjalan pun aku leh lihat dengan kakinya yang panjang..mustahil mata aku salah melihat sedangkan tanah itu lapang...xde apa2 yang menghalang untuk aku katakan bayang tiang atau pokok...sebab dgn jelas aku nampak dua kakinya melangkah..cuma susuk tubuh itu hanya gelap hitam...berbanding tanah dan tiang lampu disitu...

 

1 comment:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete