Penulis

My photo

...setiap seorang dari kita mempunyai cerita seram yg berbeza-beza, bukan untuk taksub, tapi hanya ingin berkongsi cerita…

...cerita-cerita seram yg di paparkan di Blog ini berdasarkan pengalaman sebenar penulis sendiri dan kenalan...terima kasih kepada yang sudi singgah dan membaca kisah2 ini, MUNGKIN akan ada sesetgh cerita, nama dan lokasi terpaksa digantikan dgn nama lain untuk tidak ada cerita2 pelik di kemudian hari…

Kepada yang mempunyai cerita2 seram untuk dikongsi bersama, dan tak kisah untuk dipaparkan di blog aku ada cerita ini, bolehlah email kpd penulis di akuadacerita@gmail.com

Rasa nak layan seram..sila singgah lagi…:)

Friday, August 31, 2012

..ketawa menggilai..


seperti entri sebelumnya aku dah dikenalkan dengan wanita misteri tu (mungkin) dengan bunyi lantunan bola di ruang tamu...kali ini lebih rancak lagi...

aku ada seorg kawan yg suka ketawa umpama pontianak harum sundal malam...aku pangil dia Yati, betul aku tak tipu dia gelak memang mengilai...tak tau lah kan...yg aku nak cerita ms tu aku dh ada org baru yg masuk kerja..kn bilik aku je yg ada kosong jd dia jd lah rakan sebilik dan merangkap rakan takut sesama..:)

tidur yg lena tetiba aku tersedar sebab terdgr luar pintu bilik aku bunyi org cakap2..seolah2 di waktu pagi sebelum pergi kerja...yelah msg2 bersiap2 kan didepan bilik aku tu disediakan tmpat mengosok pakaian..jd mmg selalu riuh rendah lah..dan ms aku bangun nak pergi buka pintu (mcm selalu di buat nak ke bilik air) tangan aku dah nak pegang tombol pintu aku tiba2 rs semacam, sbb aku terdgr gelak ketawa mengilai spt yati kat luar sana..makin lama makin kuat, dlm hati berkata eh semacam je? tgk jam di dinding...tepat2 kul 2.35pg...dan spt sebelumnya aku diganggu pun jam menunjukan 2.35pg...eh xkan diorg bgn awal nak bersiap g keje..giler ke hape? ni ayam pun xbangun lagi nih...perlahan2 aku berundur..gelak tawa tu makin lama makin kuat..leh dgr 1 rumah...terus selubung...baca ayat yg aku tahu...tgk member sebelah tidur berdengkur2...nampak sgt nak mengusik aku wanita misteri tu...

esok bgn kerja tgk jam dulu, dh xberani nak terus bgn..dgr bising2 mcm sama je kul 2.30pg td..tp kali ni terang..perlahan2 aku mengintai..erm betul lah kawan2 aku...alhamdulillah aku tak demam ke hape..cuma benda pertama aku cakap pagi2 tu..'YATI..TOLONG LEPAS NI JGN GELAK MCM HANTU LAGI..'

lepas bercerita kat semua, aku perhatikan yati dh tak gelak mcm tu lagi selepas tu..mungkin dia pun takut..dan dh sedar dia gelak mcm tu nampak sgt tak cool...

bersambung...




No comments:

Post a Comment