Penulis

My photo

...setiap seorang dari kita mempunyai cerita seram yg berbeza-beza, bukan untuk taksub, tapi hanya ingin berkongsi cerita…

...cerita-cerita seram yg di paparkan di Blog ini berdasarkan pengalaman sebenar penulis sendiri dan kenalan...terima kasih kepada yang sudi singgah dan membaca kisah2 ini, MUNGKIN akan ada sesetgh cerita, nama dan lokasi terpaksa digantikan dgn nama lain untuk tidak ada cerita2 pelik di kemudian hari…

Kepada yang mempunyai cerita2 seram untuk dikongsi bersama, dan tak kisah untuk dipaparkan di blog aku ada cerita ini, bolehlah email kpd penulis di akuadacerita@gmail.com

Rasa nak layan seram..sila singgah lagi…:)

Thursday, August 30, 2012

...ye ke ada hantu?...


...seingat aku pernah di nasihatkan oleh orang tua2, kalau pergi ke satu tempat jgn tegur atau saja2 teringin nak berjumpa 'benda2 halus' ni...tetapi kat rumah teres 2 tgkat yg aku tgl bersama2 pekerja di tmpat ni selalunya yg mendiami pasti akan terjumpa, tak byk kali, sekali pun mereka akan terkena...sbg org baru selalu aku diingatkan spt entri sebelum ini...jgn itu dan jgn ini...makin lama msg2 dh berani bercerita pengalaman sndiri pd aku...

sebelum aku tau wanita misteri ini pernah seorg bekas pekerja kat situ bernama ANA (bukan nama sebenar), bertentang mata dgn wanita misteri itu...betul lah kata org tua2..kalau ilmu didada tidak smpai kemana...jgn lah berani2 untuk meminta2 atau ingin bertemu dgn wanita misteri tu...hal2 ghaib ini kita sndiri tidak tau lbh baik buat tak tahu...percayalah kalau belum bersedia jgnlah memandai2 nak tgk rupa2 mereka...(aku tgk cencorot pun aku takut, hihihi)

Ana ni mmg dh lama jg tgl kat rumah tu dgn akak2 senior yg lain, tetapi hanya dia yg belum berjumpa, tetapi krn dia bukan jns yg percaya tntang benda2 halus ni, dia selalu perlekeh2kan cerita org lain...ye lah kalau tak percaya pun jgnlah cakap besar..1 hr tu dia dgn berlagaknyer cakap..'eh dunia skang ni mn ada hantu? korang2 ni apa lah...aku dh duk lama kat cni xpnh jumpa pun..korang je yg takut2 ntah hape2...ntah2 sj reka cite..kalau betul lah kan ada hantu aku teringin sgt jumpa hantu pompuan tu, betul ke dia hantu..kalau xde korang henti2kanlah bt cite mengarut ni..'
 
bukan malam tu tapi seminggu selepas itu, permintaan Ana nampak gayanya dh pun sampai ke wanita misteri tersebut...agak2 bagaimanalah perasaan Ana bila bertentang mata kan? adakah dia dgn selamba menepuk tampar pipi wanita misteri itu atau dia halau keluar benda tu?..entahlah..aku sediri dengar walaupun bukan dr Ana pun rasa seram dan menyesal kalau bercakap besar ni...

spt sebelum2 ni Ana suka tido mengiring ke kanan, tapi sebelum taip lg nak diingatkan Ana sebenarnya memakai cermin mata berkanta tebal...kalau dia tido dh pastilah dia letak cermin mata dia ke tepi..jd kalau nmpak kita pun kabur2 je kan..kan..:)

jd spt biasa tgh malam Ana terasa spt ada yg memanggil namanya, 'Ana, bangun, cptlah bangun...'sambil mengerak2kan tubuh Ana perlahan, tp krn Ana xpakai cermin mata jd Ana hanya nampk susuk tubuh seakan2 kak S,tengah melutut dihadapannya...bila Ana bangun benda pertama dia cari ialah cermin mata dia bukan? lalu Ana ambil cermin mata disebelah katil terus pakai...bermulalah episod ngeri bila Ana melihat wanita misteri di depan nya yg memakai pakaian yg sama spt diceritakan oleh kwn2 yg lain...tp kali ni dr wajah yg cantik perlahan2 rupa wanita misteri tu berubah hodoh...dan Ana terus pengsan...smpai ke pagi...masa semua yg lain2 nak bersiap g keje barulah tau yg Ana pengsan sbb kejut2kan dia xsedar2...bila dah terjaga badan mengigil2 dan hr tu juga Ana di ambil keluarga nya dan terus berhenti kerja...
 
bersambung...
 
 


4 comments:

  1. saspen seh cite nih...uhuhuhu...

    ReplyDelete
  2. Shaz Alina : masih memperbaiki jalan penceritaan supaya pembaca leh turut rasa seram..:)

    ReplyDelete